Barakaldo Naturala Plataformak
alkateari, Amaia del Campori, exijitzen dio Hegoaldeko Trenbidearen
Saihesbidearen Udal Lan Mahaiaren (2016ko urtarrilaren 16an sortuta) bilerarako
premiazko deialdia egitea, zertan oinarritzen duen bere iritzia proiektu hau
herri honentzat astakeria hutsa
denatik (2015/12/14) Ezkerraldearentzat
sekulako berria denara (18/03/2017) aldatzeko informazio guztia emateko.
Aurten, urtarrilaren 16an,
Barakaldo Naturalak alkaterari eta Hirigintzaren arduradunari bilera bat eskatu
die HAPOren berraztertzeari, LAG-ei eta Barakaldoko Mugikortasun Plangintzari
buruzko gaiak aztertzekotan. Plan guzti hauek Helgoaldeko Trenbidearen
Saihesbidearen proiektua eta bere ondorioak sartuta izan behar dituzte. Hala
ere, Campos andrea urtarriletik isilik geratu da.
Gaur berriro Udal Lan Mahiaren
bilera, orain premiazkoa, eskatzen diogu komunikabideetan iragarkitutako
berrien aurrean. Horietan proiektu honekiko EAJ eta PPren arteko akordioa hitz
egiten da zeharkatzen den herrietako auzokideentzako poztasun handia ekarriko
duen berri gisa. Alderantziz, Barakaldo Naturalak ez du proiektu honen aurrean
gure jarrera aldarazteko daturik edo emandakinik aurkitzen.
Hori bai, alkateak komunikabideei
esandakoaren aurrean Lan Mahaia bildu eta bere partaideei informatu gabe gure
ustekabea adierazi nahi dugu. Prozedura hori atzeragarria da, baita seinale
txarra ere, bide horretan jarraitzen badu. Horrela lan taldea mespretxatzen da
eta ez da Udal Batzarrek onartutako mozioa errespetatzen.
Barakaldoko ingurumenerako
ondorioak larriak lehen bezala dira, Kadagua eta Castaños ibaien bidezubiek
planoetan jarraitzen dute, Barakaldoko auzokideentzako kaltegarriak ez dira
aldatzen. Ibilbidea metroen batzuk gora edo behera, ezkerrera edo eskumaldera
mugitzeak ez die proiektu honen ondorioei desagerarazten. Lehen bezala
ezbeharrezkoa dela deritzogu. Bilboko Porturekin lotzen den Supersur delako
errepideak erabilera aurreikusirik ez daukala eta bizkaitarrok oraindik
hipoteka hori ordaintzen ari garela gogoratu nahi dugu.
Barakaldon, 2017ko
martxoaren 28an
Barakaldo
Naturala exige a la alcaldesa que cumpla su compromiso de informar sobre la Variante Sur
Ferroviaria
La plataforma Barakaldo Naturala
exige a la alcaldesa de Barakaldo, Amaia del Campo, la convocatoria de la Mesa de Trabajo para la Variante Sur
Ferrorivaria, constituida en enero de 2016, con el fin de que les traslade toda
la información que justifica que haya pasado de opinar que este proyecto
"es una barbaridad" (14/12/2015) para el municipio, a "es una
excelente noticia para Ezkerraldea" (18/03/2017).
Ya el pasado 16 de enero de este
año, Barakaldo Naturala solicitó mantener una reunión con la alcaldesa y el
responsable de Urbanismo para analizar temas la revisión del PGOU, las DOT y el
Plan de Movilidad para Barakaldo, todos ellos planeamientos que deben
contemplar entre otros el trazado de la Variante Sur Ferroviaria y sus
afecciones. Sin embargo, la sra. del Campo ha dado desde entonces la callada
por respuesta.
Hoy volvemos a solicitar una
reunión con carácter de urgencia esta vez de la Mesa de Trabajo municipal de la
Variante Sur Ferroviaria, constituida en enero de 2016, ante las informaciones
aparecidas en prensa, anunciando a bombo y platillo el acuerdo entre PNV y PP para este proyecto y
presentado como sustento de grandes novedades que motivan la felicidad de los y
las vecinas de los municipios afectados. Barakaldo Naturala no encuentra ni un
sólo dato ni modificación que nos lleve a variar nuestra oposición a este
proyecto.
No podemos menos que mostrar
nuestra "sorpresa" la salida a prensa de la Alcaldesa, sin haber
convocado la reunión de la Mesa e informado a los miembros de la misma. Este
procedimiento es rechazable y un mal presagio de continuar por esta línea, ya
que ningunea al Grupo de Trabajo y no respeta la Moción aprobada por el Pleno
del Ayuntamiento.
Los perjuicios medioambientales
en el pulmón de Barakaldo siguen siendo
gravísimos, los viaductos por los ríos Kadagua y Castaños siguen
apareciendo en los planos, las afecciones a vecinos/as de Barakaldo siguen
contemplándose. El traslado del trazado unos metros a un lado y otro, más
arriba o abajo, no hace desaparecer los daños que provocarán las obras de este
proyecto que seguimos considerando absolutamente innecesario, toda vez que la
Supersur sigue siendo una vía infrautilizada de conexión con el Puerto de
Bilbao y de la que aún la población vizcaína estamos pagando su hipoteca.
Barakaldo, 28 de marzo
de 2017
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