martes, 28 de marzo de 2017

Barakaldo Naturalak alkateari exijitzen dio Hegoaldeko Trenbidearen Saihesbideari buruz informatzeko konpromisoa betetzea.

(más abajo en castellano)
Barakaldo Naturala Plataformak alkateari, Amaia del Campori, exijitzen dio Hegoaldeko Trenbidearen Saihesbidearen Udal Lan Mahaiaren (2016ko urtarrilaren 16an sortuta) bilerarako premiazko deialdia egitea, zertan oinarritzen duen bere iritzia proiektu hau herri honentzat astakeria hutsa denatik (2015/12/14) Ezkerraldearentzat sekulako berria denara (18/03/2017) aldatzeko informazio guztia emateko.


Aurten, urtarrilaren 16an, Barakaldo Naturalak alkaterari eta Hirigintzaren arduradunari bilera bat eskatu die HAPOren berraztertzeari, LAG-ei eta Barakaldoko Mugikortasun Plangintzari buruzko gaiak aztertzekotan. Plan guzti hauek Helgoaldeko Trenbidearen Saihesbidearen proiektua eta bere ondorioak sartuta izan behar dituzte. Hala ere, Campos andrea urtarriletik isilik geratu da.


Gaur berriro Udal Lan Mahiaren bilera, orain premiazkoa, eskatzen diogu komunikabideetan iragarkitutako berrien aurrean. Horietan proiektu honekiko EAJ eta PPren arteko akordioa hitz egiten da zeharkatzen den herrietako auzokideentzako poztasun handia ekarriko duen berri gisa. Alderantziz, Barakaldo Naturalak ez du proiektu honen aurrean gure jarrera aldarazteko daturik edo emandakinik aurkitzen.


Hori bai, alkateak komunikabideei esandakoaren aurrean Lan Mahaia bildu eta bere partaideei informatu gabe gure ustekabea adierazi nahi dugu. Prozedura hori atzeragarria da, baita seinale txarra ere, bide horretan jarraitzen badu. Horrela lan taldea mespretxatzen da eta ez da Udal Batzarrek onartutako mozioa errespetatzen.


Barakaldoko ingurumenerako ondorioak larriak lehen bezala dira, Kadagua eta Castaños ibaien bidezubiek planoetan jarraitzen dute, Barakaldoko auzokideentzako kaltegarriak ez dira aldatzen. Ibilbidea metroen batzuk gora edo behera, ezkerrera edo eskumaldera mugitzeak ez die proiektu honen ondorioei desagerarazten. Lehen bezala ezbeharrezkoa dela deritzogu. Bilboko Porturekin lotzen den Supersur delako errepideak erabilera aurreikusirik ez daukala eta bizkaitarrok oraindik hipoteka hori ordaintzen ari garela gogoratu nahi dugu.




Barakaldon, 2017ko martxoaren 28an

 

Barakaldo Naturala exige a la alcaldesa que cumpla su compromiso de  informar sobre la Variante Sur Ferroviaria


La plataforma Barakaldo Naturala exige a la alcaldesa de Barakaldo, Amaia del Campo,  la convocatoria de la Mesa de Trabajo para la Variante Sur Ferrorivaria, constituida en enero de 2016, con el fin de que les traslade toda la información que justifica que haya pasado de opinar que este proyecto "es una barbaridad" (14/12/2015) para el municipio, a "es una excelente noticia para Ezkerraldea" (18/03/2017).

Ya el pasado 16 de enero de este año, Barakaldo Naturala solicitó mantener una reunión con la alcaldesa y el responsable de Urbanismo para analizar temas la revisión del PGOU, las DOT y el Plan de Movilidad para Barakaldo, todos ellos planeamientos que deben contemplar entre otros el trazado de la Variante Sur Ferroviaria y sus afecciones. Sin embargo, la sra. del Campo ha dado desde entonces la callada por respuesta.

Hoy volvemos a solicitar una reunión con carácter de urgencia esta vez de la Mesa de Trabajo municipal de la Variante Sur Ferroviaria, constituida en enero de 2016, ante las informaciones aparecidas en prensa, anunciando a bombo y platillo el acuerdo entre  PNV y PP para este proyecto y presentado como sustento de grandes novedades que motivan la felicidad de los y las vecinas de los municipios afectados. Barakaldo Naturala no encuentra ni un sólo dato ni modificación que nos lleve a variar nuestra oposición a este proyecto.

No podemos menos que mostrar nuestra "sorpresa" la salida a prensa de la Alcaldesa, sin haber convocado la reunión de la Mesa e informado a los miembros de la misma. Este procedimiento es rechazable y un mal presagio de continuar por esta línea, ya que ningunea al Grupo de Trabajo y no respeta la Moción aprobada por el Pleno del Ayuntamiento.

Los perjuicios medioambientales en el pulmón de Barakaldo siguen siendo  gravísimos, los viaductos por los ríos Kadagua y Castaños siguen apareciendo en los planos, las afecciones a vecinos/as de Barakaldo siguen contemplándose. El traslado del trazado unos metros a un lado y otro, más arriba o abajo, no hace desaparecer los daños que provocarán las obras de este proyecto que seguimos considerando absolutamente innecesario, toda vez que la Supersur sigue siendo una vía infrautilizada de conexión con el Puerto de Bilbao y de la que aún la población vizcaína estamos pagando su hipoteca.

Barakaldo, 28 de marzo de 2017
 

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