Irudian klikatu bideoa ikusteko |
- Iñigo Martínez (Elkarrekin Podemos-en Legebiltzarkidea)
- Jose Ramón Becerra (Equo/Elkarrekin Podemos-en Legebiltzarkidea)
- Javier Seoane (PSE-EEren Lurraldeko Politikaren Arduraduna)
- Javier Busselo (Podemos-Ahal Dugu-en Azpiegituren Arduraduna)
- Ramón Sánchez (Euskadiko Equo-ren kobozeramailea eta Equo/Irabaziren zinegotzia Barakaldon)
- Eder Alvarez (IU-Ezker Anitza eta Barakaldoko zinegotzia)
- Gorka Bueno (EHU)
- David Hoyos (EHU)
- Sergio de Juan (Equinoccio Natura)
Denoi ibiltze honetatik laguntzea eskertzen dizuegu, eta orain
zeintzuk diren Barakaldo Naturala Plataforma osatzen dugun auzo elkarteen eta
talde ekologisten kezkak eta arrazaoiak azalduko dizuegu:
Krisi
industrial larriaren amaierarekin, Ezkerraldean gogor jo zuena, Bizkaiko
Administrazio desberdinek indarrak eta bitartekoak batu dituzte Bilbo Handi
kosmopolita bat birmoldatzeko.
Horretarako, “botxoa” bere iragan industrialetik libratzeko
beharrarekin, garrantzitsutzat jotakoak alde batera uzten joan da, ez zirelako
haien parametro estetiko urbanistikoetara mugatzen. Eta horrela, Barakaldo
bezalako udalerri bat, antzina Bizkaiko motro ekonomikoa izandakoa, gaur egun
zerbitzu udalerria da, edo “norbaiten zerbitzura” dago.
Horrela
MaxCenter edo MegaPark bezalako konplexu komertzialak heldu zitzaizkigun, gaur
arte ondorio ekonomikoak izan dituzten operazio urbanistikoak eta Ansion balio
ekologiko handiko hezeguneen galera ekarri zuen, baina ez zen inguru natural
hauen berrekurapenaren alde apostu egin.
Kutsatutako
400.000 metro kubikoko lurra isolatzeko lindane zelda bat onartu behar izan
genuen, Barakaldon bolumen handienak detektatu zirelako, eta bidez batez,
inguruetan detektatutakoa ere. Behin betiko irtenbide bat topatu arte, denbora
baterako alternatiba izan da, 21 urte bete ditu bere eraikuntza hasi zenetik
eta ez dauka eraispen datarik, nahiz eta hasiera batean 20 urterako epea ezarri
zen zigilapenaren bukaeratik, 5 urte barru agortuko dena, eta oraindik ez
dakigu zein den proposatzen duten irtenbidea kutsatutako milaka lur tona
horientzako.
Bilboko
Portuaren lekualdatzea Zierbanara merkantzien zirkulazio bezala planteatzen da.
Aldirietako linearen aprobetxatuz, ez zen nahikoa. Eta 2007an merkantzien mesedean, Bizkaiko Foru
Aldundiak SuperSur errepidea bultzatu zuen, Lurraldeko biztanleriarentzako
hipoteka garrantzitsu bat ezarriz eta barakaldarrentzat kostu bikoitza izan du
gure “birika berdeari” kalte larriak sortuz, azpiegitura horrek erabilera eta
beharrak ez dituenean ase. Piko hori ez da berriro eman, eta urte batzutan eman
den “susperraldi ekonomikoan”, oraindik goian jo zuen merkantzien
zirkulazioaren %20 gutxiagoko
balantzea aurkezten du.
Gaur
egun, Bilboko Portua asebetetzeko azpiegitura berri bat ezartzeko helburuarekin
aurkitzen gara: Hegoaldeko Trenbide Saihesbidea. EAEko biztanleriarentzako
kostu garrantzitsua izango du, 600.000 milioi euro inguru aurreratu dira
Gobernuko Kupoaren bidez eta beste behar batzuei kenduz, eta berriro ere,
Barakaldoko eremu naturalak erasotuz eta Gorostiza eta Kastrexanako auzokideei
kalteak sortuz.
Aurreko
guztia kontuan hartuz, Barakaldo Naturala Plataforman proiektu berri honekiko jarrera
kritikoa mantentzen dugu eta gure birika berdearen kontrako eraso gehiago ez
ditugu onartzen. Egiatasunez eta alderatzeko datuekin biztanleentzako bere
beharra eta onurak justifikatzeko
eskatzen dugu. Onura ez bakarrik poltsiko berrientzat, eta hor bakarrik,
baldintza hori beeteta, prozu parte hartzaile bat eskatzen dugu kaltetutako
inguruko talde ekologista, auzo eta sozialekin. Lan egin behar da ibilbidea murrizteko auzokideek eta gure
inguruko eremu naturalen kalteak gutxitzeko landa eta zoru naturalen
artifizializazioa murrizteko.
Sustapen
Ministerioak 2015eko azaroan argitaratu zuen azken Aurretiko Informazio
Azterketan, eta orain gehiago Arantxa Tapia, Garapen Ekonomiko eta Azpiegituren
sailburuak iragarri duenetik Eusko Jaurlaritzaren aldetik Informazio Azterketa
berri bat. Plataformatik, ohartarazi dugu lindane zelda azpitik igaroko dela eta Hiri Hondakin Solidoen
zabortegiaren gainean dagoela, argitaratutako Informazio Azterketan ez da bere
existentzia aintzat hartu, eta Udalari eskatu zaio gure herriaren interesak
defendatzeko aholkularitza aditua eta independientea izatea.
Gaur
egun, 2017ko Aurrekontuei PSE-EE-ak aurkeztutako emendakin bati esker,
Barakaldo Naturala Plataforma osatzen dugun kolektiboei aukera hori sortzen zaigu. Plataforma
osatzen dugunok gure auzokideak informatzeko lan egin dugu: azpiegitura berri
horrek ekarri ditzakeen ondorioetaz, ingurugiro eremuko profesionalekin
kontaktuak egin ditugu, EHUko irakasleekin eta Bide,
Ubide eta Portuetako Ingeniari
Eskolarekin… Batzuk gaur hemen gurekin ditugunak, aholkulari talde
independiente bat osatzeko, benetan baloratzeko azpiegitura beharrezkoa den edo
ez baloratzeko, eta beharrezkoa bada, zeintzuk izan daitezkeen ibilbide
alternatiboak eta kostu gutxien dutenak gure eremu naturalean bideragarriak
izateko.
Pasaiako Portuko Portu Agintaritzako Presidentea, Ricardo
Peña, azkenean egin ez zen Kanpo Portuaren proiektuaren inguruan, eta Administrazio
desberdinek bermatu zutena, orain hilabete gutxi esan zuen: “Erreferentzia
bezala beti hartzen da zifra hori”-2006-2007ko jardutean merkantzien
mugimenduaren bolumeari erreferentzia eginez-, “baina ezohizkoa izan zen, ez
soilik portuko jardunean, baizik eta sektore guztietan. Anekdota bat izan zen,
baina auzitan jarri zuen proiektu desberdinak, kanpo portukoa bezala. Zorionez, ez genuen egin. Imaginatu
ezazue gaur egungo trafikoaren obra hori eta 1.000 milioiko zorra hutsik dagoen
portu batentzat. Koplak aterako zizkiguten. Gelditzea erabaki gogorra izan zeta
eta aurreikuspen batzuk zapuztu zituen, baina denborak esan digu zuzen jokatu
genuela”. Eta gehitu zuen; “errealitatea tematia da eta erabakiak hartzeko
behin baino gehiagotan auzitan jarri beharra dago”. (Uztailaren 23an Diario
Vascon argitaratutako elkarrizketa)
Kontuan izanik Hegoaldeko Tren Saihesbidearen proiektua
suspertzeko motibazioak antzekoak
direla -gogoratu dezagun 2007a baino lehen proiektu bat egon zela Bilboko
Portua merkantzien mugimenduak gora egin zuenean, eta ez da berriro
errepikatu-, hori da Barakaldo Naturaleko partaideok proposatzen duguna:
ADMINISTRAZIOEK DIRU PUBLIKOAREKIN HARTZEN DITUZTEN ERABAKIAK AUZITAN JARTZEA.
Denona den dirua, eta kostu kalkulaezin eta konponezinak batzen zaizkio: GURE
INGURU NATURALEN SUNTSIPENA.
Eusko Jaurlaritzak ikerketa informatibo berri bat egiteko
asmoa duela ikusirik, aukera hau ere aprobetxatu nahi dugu Udal Gobernuari
proiektu honetarako Udal Lan Mahaia biltzeko deialdi bat egiteko;
teknikariekin, seriotasunez eta helburu batekin: herri honentzat zeintzuk diren
marra gorriak definitzea eta Eusko Jaurlaritzari argi helaraztea, hau da,
barakaldarren interesak defendatzea.
BARAKALDO
NATURALA PLATAFORMA
No hay comentarios:
Publicar un comentario